Workshop GAMING met Unity (basis)

Media, Vormgeving en ICT
  • Momenteel niet ingepland op datum
  • incompany

Laagdrempelige workshop waarin het gebruik van de game engine Unity centraal staat.

  • Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.
Gebaseerd op 8 beoordelingen
print

Studiebelastingsuren

Contacturen
6
Voorbereiding en huiswerk
0
TOTAAL
6

Relatie met beroepsgericht programma:
MVI

Inhoud


Unity is een populaire game engine, gratis voor persoonlijk gebruik, om 2D en 3D games mee te maken. In dit uitgebreide en complexe pakket kan je vrijwel alles maken wat je maar kan bedenken op game gebied, maar dat zorgt er vaak ook voor dat je als nieuwkomer geen idee hebt waar je moet beginnen. In deze workshop behandelen we in vogelvlucht alle beginstappen en basisprincipes, terwijl je bouwt aan je eerste eigen Unity product.


In deze cursus:



  • Wat Unity is en wat je met Unity kan.

  • Waar je Unity kunt vinden en hoe je Unity kunt installeren.

  • Wat de basis kennis & vaardigheden zijn die uminimaal nodig hebt om met Unity aan de slag te gaan:


    • Hoe de Unity interface werkt.

    • Wat Scenes, Game Objecten, Componenten, Assets en Prefabs precies zijn.

    • Hoe je zelf een eenvoudige omgeving kunt maken waar je in rond kunt lopen.



Alles wat je leert, pas je direct in de praktijk toe en daarvoor hoef je op dit moment nog helemaal niets van Unity af te weten.


In de workshop worden de volgende onderdelen behandeld:



  1. Introductie

  2. Welke games kun je maken met Unity

  3. Informatie vooraf

  4. Unity Hub installeren

  5. Een Unity account aanmaken

  6. Een Unity licentie aanvragen

  7. Unity installeren

  8. Projecten aanmaken met Unity hub

  9. De Unity interface goed instellen

  10. Werken met 3D Scenes in de Scene View & HierarchyWindow

  11. Spel opbouwen met Game Objecten en de Transform tools

  12. Kleur geven aan het spel met Material assets, ProjectWindow & Lights

  13. Het spel testen in Play Mode

  14. Interactiviteit toevoegen met behulp van externe script assets

  15. Een kijkje onder de motorkap naar componenten

  16. Overzicht en structuur van de Scene

  17. Werken met prefabs

  18. Werken met externe assets

  19. Het publiceren van de build

  20. Werken met meerdere Scenes

  21. Updates in Unity 2019.3+

Voorkennis nodig:
Nee
Werkvorm:
cursus
Scholingsveld:
praktijkleer / vakkennis
Voorbereiding noodzakelijk:
Nee
Aanbod mogelijk gemaakt door OCW en VO-raad:
Ja
Aanbieder:
House of Media
Soort aanbieder:
kennis / praktijkcentrum
Contactpersoon:
Harry Beishuizen
E-mailadres:
h.beishuizen@house-of-training.nl
Cursusdata:

Ingepland op datum Ingepland op datum (agenda)

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.

incompany Datum in overleg (incompany aanbod)

De vaststelling van de data vindt plaats in overleg. Bij interesse kun je contact opnemen met de kwartiermaker Herman Bremer, hbremer@pantarijn.nl.

Prijs:
160 euro per persoon
Gevalideerd door lerarenregister:
-
Leercyclus benoemd:
Nee

Houd mij op de hoogte!

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is.

Jouw gegevens


Wijzigingen in training doorgeven