Virtual Reality escape room in CoSpaces Edu

Media, Vormgeving en ICT
  • Momenteel niet ingepland op datum
  • incompany

Kennismaking met CoSpaces Edu (game enige) waarin een eigen escaperoom gemaakt wordt met gebruik making van Virtual Reality t.b.v. keuzevak Gamedesign in VR binnen het profiel MVI

  • Er zijn geen data gepland. Blijf op de hoogte van nieuw ingeplande data met onze nieuwsbrief.
print

Studiebelastingsuren

Contacturen
6
Voorbereiding en huiswerk
3
TOTAAL
9

Relatie met beroepsgericht programma:
MVI - Game-design - Innovatie en Prototyping - IT

Inhoud


Deze training kan voor veel docenten aantrekkelijk zijn. Voor MVI-docenten specifiek is dat minimaal het gebruik van VR als middel en verkenning van de game engine om in te zetten in bijvoorbeeld het keuzevak gamedesign. Mooi is dat u voorbeelden mee krijgt hoe u hier mee aan de slag kan gaan.


In deze training maakt u kennis met CoSpaces Edu, een game engine die in uw browser draait en speciaal voor het onderwijs bedoeld. Deze game engine is erg laagdrempelig maar kent ook veel mogelijkheden. Docenten verkennen in de training CoSpaces Edu. Hiermee verkennen deelnemende docenten zowel het inzetten van een VR-bril alsmede het werken met het ontwikkelen van Games.   


U maakt deze dag een VR escaperoom. U leert hoe u een mooie wereld maakt en een verhaal vertelt in een gamewereld. U programmeert puzzels om een uitdagende game te maken. En we helpen u om de escaperoom aan een uitdaging uit het werkveld te koppelen.
Hiernaast leert u over klassenmanagement in CoSpaces en waar u didactisch en organisatorisch mee rekening moet houden als u deze lessenseries gaat geven. U leert tijdens deze dag alles voor minimaal 4 tot zo'n 20 uur onderwijs. U krijgt de lesbrieven die wij gebruiken in ons eigen onderwijs mee en krijgt toegang tot onze online trainingen.


Mooi is dat u ter plekke allerlei VR-brillen kunt gebruiken en ervaren waarmee deelnemers hun eigen spel op kunnen spelen. Hiermee krijgt u ook een indruk welke VR-bril past bij uw onderwijskundige doelstellingen. 


Deze training kan voor veel docenten aantrekkelijk zijn. Voor MVI-docenten specifiek is dat minimaal het gebruik van VR als middel en verkenning van de game engine om in te zetten in bijvoorbeeld het keuzevak gamedesign. Mooi is dat u voorbeelden mee krijgt hoe u hier mee aan de slag kan gaan.


Programma



  • Welkom en introductie

  • Inspiratie met haalbare eindproducten

  • 3D Game design met CoSpaces Edu

  • Programmeren met CoBlocks

  • Game uitbreiden tot een escaperoom. Hoe programmeert u verschillende puzzels? Hoe vertelt u een verhaal in de game?

  • Escaperooms spelen met Virtual Reality brillen

  • Samen interessante uitdagingen uit de werkpraktijk formuleren

  • Implementatie aan de hand van onze lesbrieven


Omdat deze training ook geschikt is voor docenten die werkzaam zijn in de Informatietechnologie treft u deze ook aan in de  PGP Informatietechnologie op bijscholingvmbo.nl.

Voorkennis nodig:
Nee
Werkvorm:
training
Scholingsveld:
praktijkleer / vakkennis
Voorbereiding noodzakelijk:
Nee
Aanbod mogelijk gemaakt door OCW en VO-raad:
Ja
Aanbieder:
VR Learning Lab
Soort aanbieder:
kennis / praktijkcentrum
Contactpersoon:
Robin de Lange
E-mailadres:
mail@vrlearninglab.nl
Cursusdata:

Ingepland op datum Ingepland op datum (agenda)

Er zijn geen data gepland. Blijf op de hoogte van nieuw ingeplande data met onze nieuwsbrief.

incompany Datum in overleg (incompany aanbod)

De vaststelling van de data vindt plaats in overleg. Bij interesse kunt u contact opnemen met de kwartiermaker Herman Bremer, hbremer@pantarijn.nl.

Prijs:
120 euro per persoon
Gevalideerd door lerarenregister:
-
Leercyclus benoemd:
Ja

  • Er zijn geen data gepland. Blijf op de hoogte van nieuw ingeplande data met onze nieuwsbrief.

Wijzigingen in training doorgeven