Virtual Reality escape room in CoSpaces Edu

Media, Vormgeving en ICT
  • Momenteel niet ingepland op datum
  • incompany

Kennismaking met CoSpaces Edu (game enige) waarin een eigen escaperoom gemaakt wordt met gebruik making van Virtual Reality t.b.v. keuzevak Gamedesign in VR binnen het profiel MVI

  • Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.
Gebaseerd op 6 beoordelingen
print

Studiebelastingsuren

Contacturen
6
Voorbereiding en huiswerk
3
TOTAAL
9

Relatie met beroepsgericht programma:
MVI - Game-design - Innovatie en Prototyping - IT

Inhoud


Deze training kan voor veel docenten aantrekkelijk zijn. Voor MVI-docenten specifiek is dat minimaal het gebruik van VR als middel en verkenning van de game engine om in te zetten in bijvoorbeeld het keuzevak gamedesign. Mooi is dat je voorbeelden mee krijgt hoe je hier mee aan de slag kan gaan.


In deze training maak je kennis met CoSpaces Edu, een game engine die in je browser draait en speciaal voor het onderwijs bedoeld. Deze game engine is erg laagdrempelig maar kent ook veel mogelijkheden. Docenten verkennen in de training CoSpaces Edu. Hiermee verkennen deelnemende docenten zowel het inzetten van een VR-bril alsmede het werken met het ontwikkelen van Games.   


Je maakt deze dag een VR escaperoom. Je leert hoe je een mooie wereld maakt en een verhaal vertelt in een gamewereld. Je programmeert puzzels om een uitdagende game te maken. En we helpen je om de escaperoom aan een uitdaging uit het werkveld te koppelen.
Hiernaast leer je over klassenmanagement in CoSpaces en waar je didactisch en organisatorisch mee rekening moet houden als je deze lessenseries gaat geven. Je leert tijdens deze dag alles voor minimaal 4 tot zo'n 20 uur onderwijs. Je krijgt de lesbrieven die wij gebruiken in ons eigen onderwijs mee en krijgt toegang tot onze online trainingen.


Mooi is dat je ter plekke allerlei VR-brillen kunt gebruiken en ervaren waarmee deelnemers hun eigen spel op kunnen spelen. Hiermee krijg je ook een indruk welke VR-bril past bij jouw onderwijskundige doelstellingen. 


Deze training kan voor veel docenten aantrekkelijk zijn. Voor MVI-docenten specifiek is dat minimaal het gebruik van VR als middel en verkenning van de game engine om in te zetten in bijvoorbeeld het keuzevak gamedesign. Mooi is dat je voorbeelden mee krijgt hoe je hier mee aan de slag kan gaan.


Programma



  • Welkom en introductie

  • Inspiratie met haalbare eindproducten

  • 3D Game design met CoSpaces Edu

  • Programmeren met CoBlocks

  • Game uitbreiden tot een escaperoom. Hoe programmeer je verschillende puzzels? Hoe vertel je een verhaal in de game?

  • Escaperooms spelen met Virtual Reality brillen

  • Samen interessante uitdagingen uit de werkpraktijk formuleren

  • Implementatie aan de hand van onze lesbrieven


Omdat deze training ook geschikt is voor docenten die werkzaam zijn in de Informatietechnologie tref je deze ook aan in de  PGP Informatietechnologie op bijscholingvmbo.nl.

Voorkennis nodig:
Nee
Werkvorm:
training
Scholingsveld:
praktijkleer / vakkennis
Voorbereiding noodzakelijk:
Nee
Aanbod mogelijk gemaakt door OCW en VO-raad:
Ja
Aanbieder:
VR Learning Lab
Soort aanbieder:
kennis / praktijkcentrum
Contactpersoon:
Robin de Lange
E-mailadres:
mail@vrlearninglab.nl
Cursusdata:

Ingepland op datum Ingepland op datum (agenda)

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.

incompany Datum in overleg (incompany aanbod)

De vaststelling van de data vindt plaats in overleg. Bij interesse kun je contact opnemen met de kwartiermaker Herman Bremer, hbremer@pantarijn.nl.

Prijs:
150 euro per persoon
Gevalideerd door lerarenregister:
-
Leercyclus benoemd:
Ja

Houd mij op de hoogte!

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is.

Jouw gegevens


Wijzigingen in training doorgeven