Je leert hoe je tot professionele logo ontwerpen komt, hoe je op ideeën komt. Waarin al jouw keuzes betreffende typografie, kleur en vormtaal teruggrijpen op het concept.
Inhoud
Leer in welke stappen je tot originele ideeën en pakkende logo’s komt die je vervolgens verwerkt tot een volledige huisstijl. Van logo-ontwerp naar briefpapier en visitekaart tot autobelettering, vlaggen en ander bedrijfsproducten. Goede algemene computervaardigheden en kennis van een vectortekenprogramma als Adobe Illustrator, Affinity Designer of Inkscape is nodig.
Grafisch vormgeven is het visualiseren van de boodschap. Het is hét werkterrein van creatieve mensen die conceptueel kunnen denken en die concepten kunnen uitwerken in schetsen en praktisch toepasbare ontwerpen. In deze cursus leer je logo’s en huisstijlen te ontwerpen. Je leert welke stappen je moet ondernemen om tot nieuwe ideeën te komen en geweldige logo’s kunt ontwerpen afgestemd op de wensen van de klant.
Goed vooronderzoek en voorbereiding versterkt idee en concept
Al ben je nog zo’n ontwerptalent, dat wil niet zeggen dat je direct een goed idee hebt of de perfecte grafische oplossing weet voor een logontwerp en huisstijl. In deze cursus leer je welke stappen je kan en moet nemen om tot nieuwe ideeën te komen. Hoe je door onderzoek wellicht heel originele concepten kunt ontwikkelen waardoor je je echt kan onderscheiden van andere vormgevers. Verbaas jezelf en leer hoe je met dit stappenplan altijd tot resultaten komt wat je van tevoren niet kon bedenken.
Logo’s, huisstijlen en huisstijlhandboeken
Heb je een logo ontworpen dan is het de kunst deze op perfecte wijze verder toe te passen in de huisstijl en op verschillende producten. Ook leer je in deze cursus hoe je een huisstijlhandboek moet schrijven waarin je precies vastlegt hoe het logo gebruikt en toegepast moet en mag worden.
Doel van de cursus
Je leert hoe je tot professionele logo ontwerpen komt, hoe je jezelf op ideeën brengt en hoe je daarna van jouw idee een concept maakt. Een concept die je kunt onderbouwen en motiveren. Waarin al jouw keuzes betreffende typografie, kleur en vormtaal teruggrijpen op dat concept. Je leert hoe je een huisstijl uitwerkt tot een sterke en een herkenbare identiteit van het bedrijf of de organisatie.